Projectmanager

Orangeworks in Oss  

November 2023 tot en met maart 2025

Als Projectmanager was ik verantwoordelijk voor de coördinatie van order tot installatie van meerdere grote proceslijnen en equipment voor industriële, mondiale chocoladeproductielijnen (variërend van €200.000 tot €10 miljoen per order, met doorlooptijden variërend van 6 maanden tot 2 jaar). Als teamleider stuurde ik het volledige proces aan: van ontwerp (engineering), werkvoorbereiding, productie en assemblage op de werkvloer (FAT) tot en met installatie op locatie (SAT), met regelmatige klantafstemming over voortgang (workflow, kwaliteit, budget en meerwerk), inclusief internationale sitebezoeken.

Daarnaast heb ik bijgedragen aan:

  • Het standaardiseren van het planningsinstrument en de implementatie hiervan in het ERP-systeem voor P&L- versus budgetbewaking;
  • Het vergroten van bewustzijn binnen de engineeringafdeling over hygiënische ontwerpstandaarden;
  • Coaching, begeleiding en persoonlijke ontwikkeling van lead engineers en site supervisors;
  • Het optimaliseren van de documentstructuur om te voldoen aan FDA/EN1935-regelgeving, CE en UKCE;
  • Het fungeren als troubleshooter voor garantie- en serviceaanvragen;

Verder was ik een sparringpartner en verbindende schakel tussen sales, operations en interne en externe stakeholders.

"Als vis in het water gevoeld tussen opdrachtgever en klanten."

Deputy Site Manager en Project Manager a.i. 

Dolmans Facility Management bij Kite Pharma in Hoofddorp 

Mei 2021 tot en met juli 2023

"Kwaliteit leveren binnen een GMP omgeving is razend interessant. Op veel gebieden."


Binnen een innovatieve farmaceutische omgeving was ik, in de rol van Deputy Site Manager (a.i.), operationeel verantwoordelijk voor een team van 18 schoonmakers en 5 teamleads voor de dagelijkse schoonmaak van kantoren, laboratoria en het magazijn. Ook alle logistieke- en afvalprocessen binnen een 18-uurs/7-dagen service vielen onder mijn verantwoordelijkheid. Binnen het totale contract (+3 miljoen €/jaar) van Dolmans Facility Management voor de afdeling Facilities, Engineering & Resilience van Kite Pharma, omvatten de belangrijkste aandachtsgebieden en resultaten:

  • Het borgen van het kwaliteitsniveau van de dienstverlening en van de logistieke stromen van kleding en afval
  • Het verbeteren van planning- en roosterprocessen
  • Training en begeleiding van het volledige team voor GMP-eisen, schoonmaaktechnieken, taallessen en het opzetten en implementeren van een onboardingprogramma (>40 medewerkers)
  • Coaching, begeleiding en persoonlijke ontwikkeling van teamleads en de Site Manager.
  • Ondersteuning en vervanging van de Site Manager
  • Samen met de Facility Manager aan klantzijde doorvoeren van optimalisaties in logistieke en afvalstromen, kledingbeheer voor cleanrooms, auditresultaten en middelen- en materiaalbeheer
  • Deelname aan diverse continuous improvement-groepen, inclusief trainingen voor White, Yellow en Green Belt binnen het interne CI-programma.
  • Het opstellen en optimaliseren van GMP/GxP-leerverplichtingen in de vorm van SOP’s, taakkaarten, toolboxen en werkinstructies in een digitale omgeving.



Daarnaast vervulde ik de rol van Project Manager, gericht op het verhogen van het kwaliteitsniveau van de door Dolmans geleverde diensten, het implementeren van Lean-processen en deelname aan facilitaire projecten.


Project Manager Quality

GEA Heating & Refrigeration in ‘s-Hertogenbosch

Maart tot en met december 2025

Het optimaliseren en borgen van kwaliteit vanaf de ontwerpfase tot en met de implementatie van hoogwaardige technische installaties binnen een multidisciplinaire omgeving stond centraal in mijn opdracht. Na het uitvoeren van een grondige GAP-analyse en het opstellen van een concreet actieplan had ik de eer om dit plan organisatiebreed uit te rollen, met een sterke focus op standaardisatie, training en de persoonlijke begeleiding van managers, voormannen, engineers en technici.


Door gericht gebruik te maken van diverse LEAN- en Scrum-instrumenten en moderne digitale toepassingen heb ik ervoor gezorgd dat de vereiste kwaliteitsniveaus structureel werden behaald en geborgd.


Naast de formele opdracht heb ik een breed scala aan waardevolle constateringen gedaan die het management handvatten  hebben gegeven om verbeterplannen op te stellen en stappen te zetten richting optimalisatie van verschillende interne bedrijfsprocessen. Dit ongevraagde advies werd bijzonder gewaardeerd, mede door de pragmatische manier waarop ik de klant meenam in de uitdagingen én in de aanpak richting een aantoonbaar resultaat, mensgericht en met kennis van zaken..

"Een analyse, een verbeterplan en de implementatie mogen uitvoeren geeft voldoening, bij klant en bij mijzelf"